Što bolje gradi biznis - jak privatni Facebook profil ili Facebook stranica?
Što bolje gradi biznis - jak privatni Facebook profil ili Facebook stranica?

Danas se malo koji posao pokreće bez prateće Facebook stranice ili profila jer društvene su mreže postale neizbježan dio naših života na kojima dobivamo sve nama relevantne informacije. Često privatni profili vlasnika tih biznisa „priteknu u pomoć“, pa posluže kao dodatna promocija sadržaja kojeg žele plasirati, dok neki mikro poduzetnici i graditelji osobnog branda niti ne pokreću stranicu, već brand stvaraju na svojim profilima.

Što je bolje, korisnije i produktivnije? Savjet je dala iskusna Ana Keglović Horvat, konzultantica, trenerica i komunikacijska savjetnica za medije i društvene mreže iz tvrtke „Lude ribe“.

Facebook profil ili Facebook stranica- odaberite pristup prema ciljevima

Ako razmišljate o pokretanju biznisa ili krećete u osobni branding, treba imati na umu da sam Facebook kao tvrtka, za poslovne djelatnosti i javne osobe predviđa korištenje stranice.

„Meni osobno, a vjerujem i mnogim drugima, smeta ako mi zahtjev za prijateljstvo na osobnom profilu šalje netko poput osobnog profila ‘Marica Geliranje Noktiju’. Takav prikriveni poslovni nastup nije dozvoljen i za njega je potrebno otvoriti stranicu na Facebooku. Ove godine je Facebook napravio opsežno češljanje takvih profila te tražio ili da se preoblikuju u stranice ili izmjene ime, čime bi postali klasično osobni profil“, pojasnila je Ana Keglović Horvat.
Kako bismo odabrali najbolji način korištenja Facebooka, trebamo se zapitati jedno ključno pitanje – što točno želimo postići? Dakle – kakav brand želimo izgraditi i koji nam je cilj?

Ako ćemo Facebook koristiti za osobnu promociju i osobni branding, savjetuje Keglović Horvat, trebamo prvo znati čime raspolažemo, tko nam je ciljna grupa koju želimo dosegnuti našim objavama, koje poruke nastojimo prenijeti i slično.

Tek nakon analize i koncipiranja plana možemo odvagnuti koji kanal i kakva taktika nastupa su bolji za nas. Generalno, nije loše koristiti oba načina u pravilnoj kombinaciji, omjeru, načinu, stilu i tempu.

Poduzetnica koja se tek probija na tržištu ili ona etablirana koja želi svoj rad i razmišljanja približiti široj publici može koristiti i osobni profil i stranicu, ali samo ako doista ima što reći i može u kontinuitetu stvarati kvalitetan, jedinstven i koristan sadržaj. U suprotnom, bolje ne ulaziti u neki veći pothvat.

“Neki od primjera uspješnih i kvalitetnih Facebook profila koji su iskorišteni za izgradnju jakog osobnog branda su svakako oni Anite Šupe, Gorana Vojkovića i Saše Cvetojevića“, nabrojala je Keglović Horvat.

Prednosti i nedostaci osobnog Facebook profila za izgradnju branda i biznisa

Osobni profil kao bitan plus ima puno veći organski doseg objava bez plaćanja oglasa. Profil ima i mogućnost javne objave svega što postamo i tada će naše objave i osobne podatke moći čitati, čak ako želimo i komentirati, apsolutno svi. Profil daje i mogućnost detaljnog podešavanja opcija privatnosti tko će moći i što vidjeti, odnosno raditi na našem profilu, i opcije da vas oni koji vam nisu prijatelji samo prate u javnim objavama.

Stoga, ako ste skloni objavljivati slike svoje malodobne djece, ne zaboravite u postavkama namjestiti da objave ne idu “javno”, već da ih mogu vidjeti samo prijatelji. Postoje i „follow opcije“ i na taj način, osim prijatelja, na Facebooku ćemo dobiti i pratitelje naših javnih objava što pomalo sliči na Twitter. No, dobro pazite kako ste postavili opcije privatnosti.

Savjetnica za društvene mreže dodala je i kako nam osobni profil daje mogućnost da ulazimo u razne interesne grupe koje mogu imati vrlo važnu komunikacijsku ulogu. Iskustvo pokazuje da, ako ste dobar komunikator, dobit ćete na vaše objave dosta komentara i aktivnosti, a profil traži manje rada i angažmana u odnosu na stranicu.

No, profil ima i neke negativne stvari, pa tako ne nudi mogućnost statističkih podataka, niti mogućnost oglašavanja objava, a ne možete ni tempirati kada ćete nešto objaviti. Također, ako na privatnom profilu osim crtica iz našeg osobnog života krenemo „daviti“ prijatelje i poznanike s poslovnim objavama i najavama koje ih ne zanimaju – može se vrlo lako dogoditi da počnu skrivati naše objave ili nas maknu s liste prijatelja jer smo im jednostavno naporni. Moramo imati u vidu i naše poslovne suradnike koji su nam „prijatelji“ jer neke intimne detalje iz naših osobnih života i objave o obiteljskim tragedijama i bolestima oni možda ne žele gledati i mogu nas smatrati neprofesionalnima.

Treba imati i na umu, ukoliko želite community managera, na svom osobnom profilu nikome ne možete dati ovlast za vođenje kao za stranicu, već mu morate prepustiti sve lozinke i uvid u vaše najosobnije stvari, pa treba pripaziti da to bude osoba kojoj stvarno istinski vjerujete.

Prednosti i nedostaci Facebook stranica

Što se tiče stranica, one trenutno imaju manji doseg objava nego profili.

No, taj se doseg, kazala je stručnjakinja za društvene mreže, može za simbolične iznose povećati i to vrlo ciljano prema odabranim skupinama ili interesima. Pri tome nećete svoje prijatelje “daviti” stalnim objavama svojih poslovnih razmišljanja, već će biti prikazane samo onima koje to doista zanima jer su “lajkali” vašu stranicu. Objave na stranici su uvijek javne, možemo njima baratati po želji, čak i odrediti u kojoj zemlji će se vidjeti koja objava i na kojem jeziku.

„Danas se putem stranica mogu kreirati pravi poslovni komunikacijski kanali s odvojenim sekcijama za video kanal u koji Facebook posebno ulaže napore, fotografije, aplikacije za live streaming, webinare i slično. Stranica je odlična za poslove koji često organiziraju događanja i koriste event sustav Facebooka.

Daljnje mogućnosti, koje su novijeg datuma su i posebni CTA (call to action) buttoni putem kojih možete pozvati korisnike da se upišu na newsletter listu, kupe knjigu ili vas kontaktiraju. Omogućeno nam je posebno kreiranje ciljne publike i njima slične publike, što je važno za ciljano oglašavanje i troškove.

Stranica nudi brojne metode oglašavanja na Facebooku, a te metode se mijenjaju, unaprjeđuju i stalno dopunjavaju“, saznajemo od Keglović Horvat.

Analitika i velika količina podataka koju nudi stranica je dobra stvar i važno ju je pratiti u svakom ozbiljnom projektu. Ujedno vam daje mogućnost da na svoju web stranicu postavite posebno kreiran kod za praćenje posjeta i ostvarivanja raznih ciljeva ostvarenih uz pomoć stranice na Facebooku. Mjerenje rezultata i povrata uloženoga time postaje puno točnije.

Stranicu može voditi i uređivati više ljudi, podijeljenih u više kategorija ovlasti.

Stranice danas imaju specijalizirane aplikacije poput Facebook Pages koje vam nude da kompletno upravljanje zajednicom i korištenje svih funkcionalnosti obavite putem mobilnog uređaja. Konačno, naše objave na stranici vidljive su i osobama koje nisu uopće korisnici Facebooka, jer se Facebook stranica ponaša kao klasična web stranica.

Premda se čini da Facebook stranice imaju samo koristi, tu su i neki bitni nedostaci: ljudi su manje skloni komentiranju i društvenom angažmanu na stranicama nego na profilima, za korištenje dostupnih alata ponekad je nužno proći edukaciju, a za bolji “doseg“ neke objave potrebno je izdvojiti određenu sumu novaca kako bi se postigao što bolji oglašivački rezultat, što ostaje na volji korisnika.

Najbolje je kombinirati Facebook stranicu i osobni brand na Facebook profilu

„Ako ste financijski, vremenski i sadržajno spremni, sugerirala bih kombinaciju profila i stranice, kao u slučaju Mari Smith, svjetski poznate trenerice za društvene medije i marketinške stručnjakinje za društvenu mrežu Facebook, koja aktivno održava i profil i stranicu za poslovne svrhe. Mari koristi različite objave na oba kanala, različite naslovne i profilne fotografije, različite tehnike, aplikacije, a različita je i svrha, ton i način komunikacije. Iz iste branše kao i Mari, dolazi i Jeff Bullas, koji se također odlučio za sinergiju stranice i profila. Ništa lošije ne snalazi se s kombiniranjem oba kanala niti sjajna Amira Medunjanin, interpretatorica tradicionalnih bosanskih pjesma koja također održava i Facebook profil i stranicu“, navela je Keglović Horvat, piše portal Women in Adria.

Zaključak je nakon svega, da za ozbiljne, dugoročne poslovne pothvate i osobne promocije, prvi korak treba biti otvaranje i održavanje stranice. Kada održavamo stranicu, imamo puno više funkcionalnosti i tehnika dostupnih za kvalitetne online komunikacije i e-poslovanje, nego u slučaju osobnog profila. Facebook stranice su svakim danom sve bolji komunikacijsko-poslovni sustav i daju sve više prostora za rad.

No, ukoliko nemate nikakvih sredstava za tim, oglašavanje i rad, doseg objava na stranici će se ograničiti i rast će biti dosta spor, osim ako vaše objave nisu totalni hit. Zato nemojte biti frustrirani ako nemate veliku interakciju, jer za to postoji razlog. Možda vaše objave nisu vidljive svima ili nisu zanimljive, možda ne koristite dostupne funkcije i tehnike ili radite loš community management.

Osobni profil, koji je dosta popularan kod nekih naših poslovnjaka i komunikatora, poručuje Keglović Horvat, može biti dobar podupirući kanal stranici na kojem morate dobro balansirati između osobnih i poslovnih prijatelja i objava. Nije baš poželjno pretjerivati s poslovnim objavama, a očekuje se da pokažete neke svoje osobne, ljudske strane. Poslovne objave na profilu trebaju biti javne i s pravilno postavljenim opcijama privatnosti. Ako želite, sve može biti javno, ali svakako morate imati vremena, sadržaja i volje da taj profil redovno održavate i to vjerojatno sami.

Ako oglašavanje na Facebooku nije željena opcija, za sada vam objava na profilu donosi dosta dobar organski, besplatan doseg. Isto tako, napominje još ova stručnjakinja za društvene mreže, osobni profili karakteristični su i time poželjniji za life coacheve, konzultante i pružatelje sličnih specijalnih usluga, dok su manje poželjni za djelatnosti kao što su pečenje domaćih kolača, masaže, solarij, itd, pa to svakako treba imati na umu prilikom odlučivanja između ove dvije opcije.

Izvor: WOMEN in Adria

Objavljeno: 17.8.2015.

Posljednje novosti

Prosječna neto plaća u BiH 826 maraka
Objavljeno: 22.10.2015.
Održana Radna skupština GKM-a
Objavljeno: 21.10.2015.

Predstavljamo članice Komore

NAŠA TV d.o.o.

Bišće polje bb
88000 Mostar
nasatv.ba
info@nasatv.ba


Central osiguranje d.d.

Džemala Bijedića 39
71000 Sarajevo
www.central-osiguranje.com
info@central-osiguranje.com


Selekting d.o.o.

Trg Tihomira Mišića 145
88000 Mostar
www.selekting.com
selekting@gmail.com


Pizza&Bar Ajduk; Unoprojekt d.o.o.

Blage Zadre 20
Grude 88340


 


Super Star d.o.o.

Vukovarska b.b.
8800 Mostar
036-348-787


Nameks d.o.o.

A.G. Matoša
Široki Brijeg 88220
info@nameks.com
www.nameks.com


Poliklinika Vitalis d.o.o.

Kardinala Stepinca bb
MEPAS MALL (6. KAT)
Mostar 88 000
www.poliklinikavitalis.com
info@poliklinikavitalis.com


COX 4 d.o.o.

Dr. Ante Starčevića 3
88000 Mostar
www.cox4.eu
info@cox4.eu


Prvo plinarsko društvo d.o.o. Sarajevo

Tešanjska 24a
71000 Sarajevo
www.ppd.ba
info@ppd.ba  


Megi snack & resto

Avenija Kralja Tomislava 29
8800 Mostar
http://www.megi.ba/
info@megi.ba


 


 


MA-COM d.o.o.

Gospodarsko-poslovna zona
Hodovo bb
88 360 Stolac
tel:+387 36 861 081


Miles d.o.o.

Industrijska zona bb
88260 Čitluk
www.miles-lift.com
info@miles-lift.com


Staklorad d.o.o.
VISAK d.o.o.

Hamida Vuka 37 d
88000 Mostar
Tel/mob: 00387 61 175 346
Fax: 036 571 544


Prvi.tv d.o.o.

Stjepana Radića 76
88000 Mostar
www.prvi.tv.
redakcija@prvi.tv
marketing@prvi.tv


Zinkteknik Bosnia d.o.o.

Vrapčići b.b.
88000 Mostar
www.zinkteknik.ba
zinkteknik@zinkteknik.ba


INEL-MED d.o.o

Rudarska 20
88000 Mostar
www.inel-med.ba
info@inel-med.ba


ZAGREBINSPEKT d.o.o
ELTOM d.o.o.

SPC "Rondo" I kat
88000 Mostar
www.eltom.ba
eltom.mostar@gmail.com


SHIFT brand design

K. Višeslava 30 b
88000 Mostar
www.shift.ba


GUMA M d.o.o.

Bišće polje bb
88000 Mostar
www.gumam.com
info@gumam.com


MAJOP d.o.o.

Ortiješ bb
88000 Mostar
www.majop.ba
majop@majop.ba


JIM d.o.o Mostar

Biskupa Buconjića 30
88000 Mostar
www.jim.ba
jim@tel.net.ba


Visoka škola "Logos centar" u Mostaru

Bišće polje bb
88000 Mostar
www.logos-centar.com
info@logos-centar.com


MINIPEX d.o.o

Cesta za Aluminijski kombinat bb.
88000 Mostar
www.minipex.ba.
info@minipex.ba


BOSSIN d.o.o.

Ortiješ bb
88000 Mostar
www.bossin.ba
info@bossin.ba


Fortuna Tours Lufthansa City Center

Dr. Ante Starčevića bb (Hotel ERO) 
88000 Mostar
www.lcc-fortuna.com; www.fortuna.ba
headoffice@fortuna.ba


Hepok d.d.

Bišće polje bb
88000 Mostar
www.hepok-mostar.ba
info@hepok-mostar.ba
 


ALBA BH d.o.o.

Kneza Višeslava 12
88000 Mostar
www.alba.ba
jerkic@alba.ba


MIK Company d.o.o.

Bišće polje bb
88000 Mostar
mik-company@tel.net.ba
 


Škutor d.o.o

Rodočkih branitelja 39
88000 Mostar 
www.skutor.ba
info@skutor.ba


Financ d.o.o

Augusta Šenoe 16
88000 Mostar
www.financ-fire.com
info@financ-fire.com


Stomatološka poliklinika Jurišić
Euroherc Osiguranje d.d.

Vukovarska 1
88000 Mostar
www.euroherc.ba
euroherc@euroherc.ba


Aluminij d.d.

Baćevići bb
88000 Mostar
www.aluminij.ba
aluminij@aluminij.ba


Optima IT d.o.o.

Hrvatskih branitelja 8a
88000 Mostar
www.optima-ba
optima-mo@optima.ba


TIPS d.o.o.

MaršalaTita 124A
88000 Mostar
www.tips-mostar.com
tipsmostar@yahoo.com
 


Dema & S d.o.o

Vrapčići bb
88000 Mostar
www.dema-s.ba
info@dema-s.ba


Fircon d.o.o.

Kneza Višeslava 77a
88000 Mostar
www.fircon.biz
info@fircon.biz
 


Eurosan d.o.o

Bišće polje bb
88000 Mostar
www.eurosan.ba
eurosan@tel.net.ba


OIL-AC d.o.o

Hrvatskih branitelja b.b.
88000 Mostar
www.oilac.com
bc.oilac@tel.net.ba
 


BB- New look d.o.o

Kralja Petra Krešimira bb, Ronod
88000 Mostar
www.retroshoes.ba
boro.bandic@tel.net.ba


Aerodrom Mostar d.o.o.

J.P. Međunarodna zračna luka - Aerodrom Mostar d.o.o
Ortiješ bb - P.P. 04
88000 Mostar
www.mostar-airport.ba
mostar-airport@tel.net.ba


HERING d.d.

K.P Krešimira IV. br.10
88220 Široki Brijeg 
hering@hering.ba
www.hering.ba


ZT Tehnozaštita d.o.o

Biskupa Čule bb
88000 Mostar
www.tehnozastita.ba
ivica@tehnozastita.ba


Nobel Corporation

Blajburških žrtava 27d
8800 Mostar
www.nobel.ba
nobel.mostar@tel.net.ba


NSoft d.o.o

Bleiburških žrtava bb
88000 Mostar
www.nsoft.com
info@nsoft.com


Turistička agencija LASTA travel

Kralja Petra Krešimira IV br. 1
88000 Mostar
www.lasta.ba
travel@lasta.ba


Elko Marić d.o.o

Maršala Tita 249
88000 Mostar
www.elko-maric.ba
elkomaric@bih.net.ba


Tempo-Vranica d.d.

Put za Aluminij bb
88000 Mostar
www.tempo-vranica.ba
info@tempo-vranica.ba


Hotel Bristol Mostar

Mostarskog bataljona bb
88000 Mostar
www.bristol.ba
info@bristol.ba


A.O. Leko

Dubrovačka ulica
88000 Mostar
www.ao-leko.com
info@ao-leko.com 


AX-SOLING d.o.o.

AX-SOLING d.o.o.
Kralja Tomislava 109
www.ax-soling.com
info@ax-soling.com


PTP Hercegovinavino d.o.o.
INEL d.o.o.
Hera d.o.o.

Kralja Petra Krešimira IV bb (SPC Rondo)
88000 Mostar
www.hera.ba
hera@hera.ba


ALFA THERM d.o.o.

Bišće Polje b.b.
88000 Mostar
www.alfatherm.com
alfatherm@alfatherm.com


Interagent d.o.o.

Kralja Zvonimira 13 ,
88000 Mostar,
www.interagent.ba,
uprava@interagent.ba


Unis Telekom d.d.

Dr. Ante Starčevića 50
88000 Mostar
www.unistelekom.ba
unis@unistelekom.ba


Keš d.o.o.

Ortiješ bb,
88000 Mostar
www.kes.ba
kes@kes.ba


Katarina d.o.o.

A. Starčevića bb
88000 Mostar
www.katarina.ba
katarina@katarina.ba


SIK d.o.o.

Raštani b.b,
88000 Mostar
www.sik.ba
info@sik-mostar.com
 


Partnerske organizacije

marketing
marketing

Naše vrijednosti

Povjerenje

Svojim primjerom ukazujemo na važnost povjerenja u izgradnji poslovnih odnosa i cjelokupnom gospodarskom napretku.

Cijeloživotno učenje

Želimo sudjelovati u razvijanju svijesti o važnosti cijeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja u svijetu neprestanih promjena.

Održivost

Zagovaramo održivi razvoj i potičemo energetski učinkovita i ekološki prihvatljiva rješenja.

Različitost

Njegujemo, promičemo i cijenimo različitosti ljudi, ideja i načina poslovanja.

Inovativnost

Kao proaktivna organizacija, potičemo naše suradnike na stvaranje dodane vrijednosti i inovacija potrebnih za zadovoljavanje potreba korisnika suvremenog svijeta.

Zajedništvo

Povezujemo gospodarstvenike u snažnu zajednicu, koja je u mogućnosti predvoditi pozitivne promjene u okruženju.

Transparentnost

Promičemo jasnu i točnu komunikaciju, te jednak i otvoren pristup informacijama.

Poduzetnički duh

Pružamo potporu tvrtkama u razvijanju poduzetničkog duha, potrebnog za stalno poboljšanje proizvoda i usluga.